Optimalizace obrázků pro vyhledávání v obrázcích

Optimalizace obrázků přináší v podstatě samostatný kanál, který může zajistit poměrně zajímavý zdroj klientů.  Existuje totiž poměrně dost produktů, které se hledají lépe podle obrázku. Nelze je totiž jednoduše popsat tak, aby se dalo říct, že výsledek ve vyhledávači bude relevantní.

Obecně si optimalizaci obrázků rozdělme na:

 

Optimalizace obrázků pro mobily

Každé webové stránky jsou nějak vytvořeny a bohužel ne všichni tvůrci myslí na to, jak se obrázky chovají na mobilních zařízeních a tabletech. Nejčastějším problémem je zbytečně velká velikost obrázku. To má za následek pomalejší stažení a tím horší rychlost načítání stránek. Ta je přitom ale jedním ze zásadních faktorů, které rozhodují o tom, zda-li se Vaše stránka vůbec někde zobrazí. Další častý problém je špatné nastavení url adres obrázků, kdy se obrázky stahují postupně. Pokud web dělá někdo, kdo tyto faktory zohledňuje, výkon v rámci obrázků může být řádově jinde. Kromě toho obrázky ovlivňují kvalitu celého webu. Tím pádem špatné nastavení může ohrozit i celé SEO a úspěšnost webu.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

Správné SEO nastavení obrázků na stránce

Každému obrázku je potřeba nastavit správný aleternativní název v případě, že se obrázek nezobrazí, případně vhodný název souboru a titulek. Bez tohoto nastavení vyhledávač neví, co se na obrázku nachází a to je samozřejmě škoda, protože takový obrázek nemůže zobrazit nikde ve vyhledávání. Tím pádem z hlediska seo to je, jako by tam obrázek ani nebyl.


Důležitost obrázků - někde bezvýznamné, jinde zásadní

Je potřeba taky sledovat důležitost, kde je obrázek zásadní. Třeba nedávno jsem kupoval čerpadlo. Chtěl jsem vidět, jaký bude jeho výkon při určitém převýšení. Tak jsem tento graf hledal v obrázích. Eshop, který ho u čerpadla měl uvedený jsem odměnil nákupem. Prostě proto, že cena byla všude prakticky stejná a já jsem byl vděčný za to, že jsem našel požadovanou informaci. Tento příklad jasně ukazuje, že pokud máte potřebné obrázky, je vhodné je použít. Šance, že je ostatní nemají je vysoká a dostanete se do užšího výběru zákazníků.

Obrázek, graf či grafika jako zásadní prvek moderního webu

Obrázky jsou v dnešní době naprosto zásadní. Uživatele nebaví texty, chtějí vše přehledně vidět a hned. Pokud jim nabídnete vhodnou grafiku, stránka je mnohem více zaujme. I technická data lze vyjádřit jednoduchým srovnáním, které každý chápe a okamžitě vidí, co je výhodné. Všiml jsem si u sebe i obecně u uživatelů, že máme tendence se vracet tam, kde jsme viděli zajímavá data a byla pro nás přehledná a pochopitelná. Také se obrázek, grafika či graf daleko více a lépe šíří, než obyčejný text.